شرکت‌ها و مؤسسه‌های خدماتی نیز همانند صاحبان دارایی بادوام گاهی برای تأمین سرمایه در گردش یا توسعه فعالیت‌های اقتصادی، نیازمند پول می‌شوند و حاضرند بخشی از خدمات آینده خود را از پیش واگذار کنند. در این مورد نیز اگر شرکت‌های خدماتی به دنبال مشتری نهایی (استفاده کننده واقعی از خدمات) باشند، احتمال موفقیت در سطح پایین و نزدیک به صفر است. در حالی‌که استفاده از اوراق بهادار منفعت می‌تواند این مشکل را به آسانی حل کند.

برای مثال شرکت زیارتی خاصی قصد دارد خدمات زیارت عمره مفرده خود را برای چهار سال آینده، هر سال به تعداد بیست و پنج هزار نفر به صورت اوراق منفعت واگذار کند. او برای این منظور تعداد صد هزار ورق منفعت (خدمات عمره) منتشر می‌کند که بر روی هر یک از آن‌ها، ارائه خدمات عمره در تاریخ مشخص با شرح خدمات معین قید شده است. شرکت زیارتی ورق منفعت را به ارزش فعلی خودش به متقاضی خدمات واگذار می‌کند، گیرنده ورق حق دارد در تاریخ معین خودش برای استفاده از خدمات زیارتی عمره به شرکت مراجعه یا این‌که آن ورق را طبق زمانبندی به دیگری واگذار کند. شرکت‌های مختلف خدماتی چون شرکت‌های سیاحتی، شرکت‌های زمینی، هوایی و دریایی، حمل مسافر و بار، هتل‌ها، دانشگاه‌های دولتی، خصوصی، آموزشگاه‌ها، بیمارستان‌های تخصصی، رستوران‌ها و سالن‌های پذیرائی، می‌توانند از طریق انتشار اوراق منفعت خدمات آینده خود را واگذار کنند.

لازم به ذکر است الگوی عملیاتی این نوع اوراق منفعت و روابط حقوقی آن شبیه به اوراق منفعت واگذاری منافع آتی دارایی‌های با دوام است.

طبقه‌بندی بازار سرمایه اسلامی